Дистанційне навчання

Українська мова 6 клас 



12 березня

Тема. Узагальнення й систематизація вивченого з розділу «Прикметник»
 Цілі : узагальнити й систематизувати знання  з теми “Прикметник”; удосконалити вміння  визначати прикметники в тексті, їх граматичні та морфологічні ознаки, синтаксичну роль, утворювати ступені порівняння; розвивати логічне мислення, пам¢ять, увагу, творчі вміння використовувати прикметники у власних висловлюваннях;
виховувати любов і повагу до рідної мови, українського народу, України
.
Хід уроку
Увага! Увага! Спішіть-поспішайте!
Господарі й гості, глядіть, не минайте!
На ярмарок прошу гуртом, поодинці,
Чекають на всіх там чудові гостинці!
На ярмарку нашім веселім, багатім
Є чим дивуватись і є що придбати.
Тут щедрі дарунки і саду, й городу,
Тут пісня і жарти — усім в нагороду.
Тут речі умільців ні з чим незрівнянні,
Барвисті стрічки, рушники вишивані.
Полив'яний посуд — тарелі, горнятка,
Сопілки — хлоп'яткам, намисто — дівчаткам.
Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте,
Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!

--  Отож, ви вже зрозуміли, що ми з вами йдемо на ярмарок! Ми будемо повторювати вивчене про прикметник у формі уроку-ярмарку. Тільки наша подорож на ярмарок - віртуальна. Що ж означає слово „ярмарок"?
Ярмарок. Слово прийшло з німецької мови й означає щорічний базар. Це - торг, що відбувався регулярно на певному місці й у певний час. Ярмарок завжди приваблював багатьох людей тим, що тут можна було і продати, і купити, і на людей подивитися, і себе показати.

На ярмарку
не тільки купували товар, а й переймали кращий досвід, зразки одягу, вчили пісень. Справжні ярмаркові дбали про якість товару. От і ви, як справжні ярмаркові, сьогодні покажіть свої знання, подбайте, щоб ваші відповіді були чіткі, ясні та виразні.
1. Гра «Згоден – не згоден - обгрунтуй» . Перш, ніж перейти безпосередньо до основної частини нашого уроку, я пропоную пригадати деякі ві
домості про прикметник і дати відповіді на питання словами «так» чи «ні».
Виконати завдання ( ТАК-НІ)
1. Прикметник – це службова частина мови?
2. Прикметник означає дію або стан предмета?
3. Прикметник відповідає на питання який? чий? 
4.Прикметник належить до певного роду: чоловічого, жіночого, середнього. (
5.Прикметники поділяються на 3 групи - тверду, м'яку і мішану (ні) 
4. Прикметник у реченні виступає додатком?
6. Прикметник має три розряди?
7. Прикметник вживається тільки в повній формі?
8. Ступені порівняння прикметника в українській мові мають дві форми?
9. Прикметник не відмінюється за відмінками?
10. Прикметник змінюється за родами і числами?
11. Прикметник має форму кличного відмінка?
12. Прикметник вказує на ознаку предмета?

-         Ви добре справилися із завданнями, тож ворота ярмарку для вас відчинені. Ось видніється перша лавка. Ну ж бо, підійдемо ближче!
Протягом уроку ми відвідаємо декілька лавок, де ви виконаєте певні завдання і придбаєте знання.

V. Виконання вправ.
1. Лавка “Пошук”. Розподіліть прикметники за розрядами. Якщо ви правильно виконаєте завдання, з перших букв записаних слів складеться початок прислів'я: «… не наносить».
Березовий, мамин, охайний, дружній, дерев'яний, Елеонорин, низький, дідусів, житній, олов'яний, апетитний, людський, алюмінієвий, Улянин.
Якісні                  відносні              присвійні 

Одна бджола меду     не наносить».

2. Лавка  «Конструкторське бюро». Нам необхідно  відновити слова та пояснити їх правопис. Напишіть правильно складні прикметники у дві колонки: А) які пишуться разом; Б) які пишуться через дефіс, поясніть правопис.
Східно/слов’янський, сто/метровий, світло/зелений, осінньо/зимовий, добро/чинний, темно/синій, східно/європейський, холодно/кровний, озерно/болотний, сніжно/білий, багряно/червоний, оче/видний, сталево/сизий, червоно/гарячий, кисло/солодкий
-         За умови правильного виконання з других літер кожного слова утвориться продовження прислів’я «Добре того вчити, хто хоче все знати»
РАЗОМ                                         ДЕФІС

3. Лавка «Найкраща». У цій лавці ми маємо утворити ступені порівняння і пояснити фонетичне явище, яке відбувається при цьому.
Дужий – д
Високий –
Гарний – .
-         Як ступені порівняння мають якісні прикметники?
-         Як твориться вищий ступінь простої форми? складеної форми?
-         Що ви знаєте про зміну приголосних при утворенні вищого ступеня порівняння якісних прикметників? (г, ж, з  з суфіксом шжч;  форми ступенів порівняння деяких прикметників творимо від інших основ)
-         Чи всі якісні прикметники утворюють ступені порівняння?

4. Лавка «Коректор».  Прочитайте подані рекламні слогани, виправте помилки в них, запишіть.( Рекла́мне га́сло або рекла́мний сло́ган — лаконічна фраза, що впадає в око, добре запам'ятовується та висловлює суть рекламного повідомлення).

«Пізнайко» - найбільш популярніший журнал для дітей.
«Пломбір» -
«Nokia 6245» -


5.  Лавка «Авторська». Виконаємо коментоване письмо.
Національний Сорочинський ярмарок — це найвідоміший  ярмарок в Україні, що відбувається в селі Великі Сорочинці Миргородського району на Полтавщині.
(Ярмарковий рух в Україні має багатовікову історію. Уже в 40-х роках XIX ст. тут діяло 12 тисяч ярмарків. Сорочинський не був ні найбільшим з них, ні найвідомішим. Село Великі Сорочинці Миргородського району, напевне, й залишилося б, як і багато інших сіл Полтавщини, маловідомим, якби його не прославив на віки великий земляк — український і російський письменник Микола Васильович Гоголь. У  повісті «Сорочинський ярмарок», що є складовою частиною «Вечорів на хуторі біля Диканьки», Микола Гоголь описує, як люди з усіх кінців їдуть на ярмарок десь на початку XIX ст.)
6. Лавка «Дослідницька». Виконайте морфологічний розбір прикметника.
Найвідоміший  -  прикметник, найвідоміший, якісний, найвищий ступінь, проста форма, повна, ч.р., мн., Н.в.,  тверда гр., означення

   


97 Лавка «Четверте зайве». Випишіть зайве слово, поясніть правопис.
1.Чавун..ий, цін..ий, склян..ий, бездон..ий.
2.Незлічен..ий. невблаган..ий. шален..ий, височен..ий.
3.Кін..ий,  орли..ий,  качин..ий,  бджолин..ий.

10. Лавка «Контрольна вага». У цій лавці ми виконаємо 3 завдання, за допомогою яких дізнаємось, з якими знаннями ми підійшли до контрольної роботи.
Встановіть відповідність
1.     Прикметник                                                       Група
                                                                                              а тверда
1 учорашній, крайній, безкраїй                                         б м'яка
2 смачний, дивний, розумний                                           в ні тверда, ні м'яка
3 смагляволиций, круглолиций, білолиций                     г мішана 

2. Прикметник                                                 Спосіб творення
1 паризький, материн, чеський                                а префіксальний
2 багатогранний, синьоокий, білосніжний             б суфіксальний
3 предобрий, нездоровий,  заширокий                    в основоскладання
4 безмежний, зарубіжний, настільний                   г префіксально-суфіксальний           
                                                                     д перехід із однієї частини в іншу                               
        
3.      Прикметник                                 Суфікс
1   плеч..вий                                                 а –ев-
2   павич..вий                                               б –ичн-
3  хірург.. ий                                                в –ов-
4 патріот..ий                                                г –єв-
                                                                      ґ –ічн-
VІІ. Підсумок уроку
-Складіть до слова „Прикметник "  сенкан.
Або ж так (формула):
1. Тема (іменник).
2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення (фраза – чотири слова).
5. Перефразування сутності ( одне слово).

Прикметник.
Неповторний, цікавий.
Називає, творить, захоплює.
Він частина української мови.
Ознака.
Походили ми з вами по ярмарку, багато почули, багато побачили, багато й виконали завдань. Ярмарок закінчується. Хто спродався, хто скупився – всім час додому. Всі завдання виконано, ви добре попрацювали. Я задоволена вашими знаннями. Давньогрецький драматург Есхіл сказав: «Мудрий не той, хто багато знає, а той, чиї знання корисні». Тож, застосовуйте свої знання та вміння на практиці завжди.
VІІІ . Домашнє завдання. Повторити параграфи, скласти 6 тестових завдань до теми «Прикметник» абр скласти творче висловлення на тему «Сучасний ярмарок»




 13 березня
Тема уроку: Числівник як частина мови
Мета:  поглибити знання учнів про числівник як частину мови, пояснити принцип поділу числівників на групи; навчити знаходити числівники у тексті, відрізняти від інших частин мови, що мають числове значення; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, логічне мислення учнів; виховувати культуру мовлення, вміння поважати чужу думку.

Хід уроку

  І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
  Весна… Пора радості і веселощів. Сьогодні, діти, ми помандруємо шляхами чарівної нашої країни. Як відомо, найголовнішою ознакою весни – є   квіти. Тому уявіть і скажіть, якою квіткою ви себе сьогодні  вважаєте?.
     Більшість з вас вибрали  квіти яскравих кольорів, які в собі несуть радість, стремління, перемогу. Тому я хочу, щоб ви сьогодні і на уроці працювали з таким же піднесеним весняним настроєм. Лиш тоді ми зможемо досягнути успіхів.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
На нашому уроці мова йтиме про цікаву частину мови. Яку? Відгадаймо загадку.
Я, відомо, дуже знатний,
Кількість можу означати
І порядок при лічбі,
Підкажу мерщій тобі.
Чи який, чи котрий, скільки –
Запитай мене лиш тільки.
Щоб не буть багатослівним
Називаюсь я …

Ознайомлення з теоретичним матеріалом

Кількість предметів позначають числівники. Тільки вони роблять це найвдосконаліше.
Цікаво є граматична доля числівника. Він зародився з різних частин мови. 1,2,3,4 були колись прикметниками. Але найкраще зберіг прикметникові особливості числівник один (наприклад один палець - одне дерево).
Деякі іменники дали життя числівникам. Наприклад числівник 5 походить від іменника п’ясть (рука) і мав мав значення числа: «5 пальців на п’ясті (руці)».
Цікавим є походження числівника 40, який теж походить від іменника. Гадають, що походження цього числівника можна пояснити так. У давні часи в’язка білячих шкурок кількістю чотири десятки була своєрідною «ходячою монетою». Її завжди тримали в мішку, який називався сорок. Поступово назва мішка стала сприйматися як число 40.
Відеоскрайбінг

Практична частина

Гра «Розгадай ребус»
1 група                                     
Пі 2 лпідвал                                               
Під 3 мати –
Ак 3 са –                   
Мі 100 –                          

Виконати арифметичні дії, записавши числівники словами.
 До 115 + 53 =;         від       493 - 59 =;                    до   12,5 + 8 =;                     
        834 + 16 =;                       1550317 - 9362 =;               16,2 + 5 =.

ЧИСЛІВНИКИ В ЗАГАДКАХ
1.Реве від на сто гір, на сто кроків, на сто потоків. (Грім)
2.Головата, дженджуриста, сорочок наділа триста, а нога одна. (Капуста)
3.В одній скрині сімсот козаків. (Мак)
4.Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Соняшник)
5.Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)
6.Що то за птах, що на вісьмох ногах? (Комар)
7.Барилко без обручів, без дна, а в нім два сорти вина. (Яйце)
8.Сімсот воріт, та один  вхід. (Невід)
9.Шість ніг,дві голови, один хвіст, четверо очей, два носи. (Вершник на коні)
10.Два брати, Обидва Кіндрати, через дорогу живуть, один одного не бачать. (Очі)
11.Стоїть при дорозі на одній нозі,хто її зрушить-плакати мусить. (Кропива)
12.Бігає Марушка у ста кожушках, як вітер повіє, то й спина замріє. (Курка)
13.Що це — десять пальців, а нігтів нема? (Рукавиці)
14.Які два займенники псують шляхи? (Я-МИ)
15.У трьох водіїв був брат Андрій, а в Андрія братів не було. Чи може таке бути? (Так,бо водії є жінками)
16.Який годинник показує вірно час лише двічі на добу? (Зламаний)
17.Як за допомогою п’яти одиниць одержати 100? (111-11=100)
18.Що важче: сто кілограмів пір'я, сто кілограмів заліза чи один центнер зерна?       (Однаково)  
19.Вздовж алеї ростуть 10 дерев. Між ними стоять лавки. Скільки є лавок? (9)
20.В родині п’ять братів. Кожен з них має сестру. Скільки дітей у цій родині? (6)
Хвилинка-веселинка

Порався чоловік у дворі. Підходить до нього кум, гарно одягнений, причесаний, але кудись дуже поспішає, та й каже:

— Куме, можна я через ваш город перебіжу, бо хочу встигнути на електричку на 7:20?

— Та, будь ласка, куме! От тільки там мій бик пасеться. Якщо він вас побачить, то ви встигнете й на 6:40!


Творче конструювання
Замініть подані слова числівниками і запишіть їх:

Півроку – шість місяців

чверть години – пятнадцять хвилин

полудень – дванадцята година

дюжина – дванадцять

Лінгвістична гра «Латка на прислів'ї»

.)

1.      ---------за всіх і всі за одного.

2. Знаю, як свої ------- пальців.

3. --------- одного не ждуть.

4. П'ять днів нічого не робимо, а на ----------

відпочиваємо.

5. --------- раз відмір, а один відріж.

6. ----------- вода на киселі.

Лінгвістична гра
У кожному ряді слів сховалися «зайві». Списати, підкреслюючи їх, обґрунтувати свою думку. До якої частини мови належать ці слова?

1) Чотири, один, п’ятірка, шостий.

2) Ходять, п’ять, сидять, стояти.

3) Восьмий, далекий, восьмиповерховий, давній.

4) Два, двійня, двійка, дворіччя.

5) Сорока, рушниця, мішок, сорок.

6) Бігти, червоніти, їсти, п’ятий.

7) Дев’яносто, сто, двадцять, другий.

З одним із числівників скласти речення, зробити синтаксичний розбір.

IV Підсумок уроку
  «Мозковий штурм».
 Виписати прикметники
          Два, двоякий, подвоїти, двоїтися, другий, двійка,  двочлен, двійник, три, потрійний, трійка, трикутник, потроїти, троє, чотири, четвірка, чверть, четверо, четвертий, п’ять.
 Вправа «Відгадай числівник»
(Запитання проектуються на дошку.)
— Скільки нот у нотному стані?
— Скільки місяців у році мають 31 день?
— Скільки є чудес світу?
— Яке число є магічним у фольклорі?
— Скільки кольорів має райдуга
— Скільки днів має тиждень?
—Який числівник сховався за цими запитаннями? (Числівник ----------------.)
Повідомлення учня
А чи знаєте ви, чому число сім вважається магічним?
У давнину особливу увагу людей привертало небо, а на ньому — сім яскравих світил: Сонце, Місяць, Венера, Меркурій, Марс, Юпітер і Сатурн (стародавні люди відносили Сонце і Місяць до планет). Вони вважали, що всі земні події якось визначаються рухом семи планет, тому за небом треба пильно стежити

V. ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ.

VI. Домашнє завдання:
·        Параграф 37
·        Вправа 417  
·        За бажанням. Виписати прислів’я та приказки,  в яких вживаються числівники.

.


16 березня
Доброго ранку, мої шестикласники.
 ЗАПИСУЄМО у зошити сьогоднішню дату, Класна робота і тему уроку.
Тема. Кількісні й порядкові числівники
Цілі нашого уроку.: навчитися  розрізняти групи кількісних числівників за значенням, вправлятися в написанні числівників, відрізняти кількісні числівники від порядкових, визначати вид числівників за будовою;
 У ході опрацювання матеріалу практичні вправи виконуйте у зошиті.
1. Прочитайте вірш і доберіть за змістом і римою слова та вставите їх у поезію.
З’їм смачний матусин ….,
І ….., і ….,
Стану дужим та красивим.
Більш не буду вередливим.
Довідка: котлету, супчик, голубчик.
-         На сьогоднішньому уроці ми повторимо вивчений матеріал про числівник як самостійну частину мови, навчимось розрізняти групи кількісних числівників за значенням, а також дізнаємось про українські страви.
1.       Загадка
Морква, біб і цибулина, бурячок і капустина, ще й картопля — шусть у горщик. Ну й смачний ми зварим … (борщик).
2.       Бесіда «Борщик»
Україна здавна славилася своєю кухнею. Її страви були відомі далеко за межами країни. Це обумовлено перш за все їх високими смаковими і поживними властивостями, різноманітністю використовуваних продуктів і способом кулінарної обробки. Адже одних тільки способів приготування борщу налічується більше 30.
-           У нас є каструля, у якій ми маємо зварити борщик. Для цього нам потрібні овочі. Дайте для себе  відповідь на питання, які надруковані на інгредієнтах, і покладіть їх у каструлю.
- Що таке числівник?
- Як змінюються числівники?
- На які групи за будовою поділяться?
- Яку синтаксичну роль виконують?
Скласти речення з числівником.
Народ України славиться своєю гостинністю, бо «веселий гість – всьому дому радість». В українській хаті на столі на вишитому рушнику завжди лежав хліб, а поруч – сіль. За стародавнім звичаєм хліб-сіль підносили дорогим гостям на знак глибокої поваги.

1.Випишіть із поданих числівники ті, що означають кількість предметів.(відповідають на питання СКІЛЬКИ?)
Або 2.Випишіть із поданих числівники ті, що означають порядок при лічбі.
(відповідають на питання КОТРИЙ?)


П’ятий, вісім, дванадцятий, четвертий, дев’ять, двісті, чотири, двадцять перший, сімнадцятий, чотирнадцять.
2. Робота з таблицею
V. Формування практичних умінь і навичок
1.     Робота біля дошки
Криптограма
Оскільки в Україні домашнім вогнищем здавна була вариста піч, то наші предки готували переважно варену, тушковану й печену їжу. Навіть чумаки, які возили сіль із Криму й Приазов'я, та запорозькі козаки у походах робили у землі тимчасову пічечку — кабицю і готували в ній традиційні страви — куліш і кашу, лемішку й галушки.
16, 7, 17, 12, 29, 15, 1. (Лемішка)
Словничок: Лемішка - страва з густо запареного борошна, зазвичай гречаного.
2.     Робота в парах «Лемішка»
Вставте в фразеологізми пропущені числівники, визначте розряд, морфологічні ознаки за зразком.
Зразок: перший – порядковий, простий, однина, ч.р., Н.в.
Сидіти в … стінах (4)
… колесо до воза (5)
 … чоботи - пара (2)
В … дуги зігнувся (3)
 … дорогою обійти (10)
… разів відмір, а … раз відріж (7 і 1)
3.     Анаграма
Щоб дізнатись назву наступної страви, розшифруйте анаграму: ирквнаеаи
VI. Систематизація й узагальнення знань
Подумати і дати відповіді на питання:
1. Назвати розряди числівників за значенням.
2. Які ви знаєте групи кількісних числівників? Навести приклади.
3. Назвати особливості дробових числівників.
4. Що означають порядкові числівники?
5. Які бувають числівники за будовою? Як вони пишуться? Наведіть приклади.
6. Про що необхідно пам’ятати, визначаючи рід і число числівників?
7. З якою частиною мови поєднуються числівники? Відповідь підтвердити прикладами.
VII. Підсумок уроку
1.     Оцінювання
2.     Рефлексія «Галушки»
Галушки́ — страва з вареного тіста у вигляді квадратиків або кульок. На відміну від вареників не мають начинки. Готують як окрему страву або варять суп з галушками. Колись були дуже популярною українською стравою, часто готують їх і зараз.
 (пам’ятник галушці у Полтаві)
-         Я навчився (лася)…
-         Складним було…
-         Хочу дізнатись більше про…
3.     Заключне слово вчителя
– Сьогодні на уроці ми не лише наситились знаннями, а й впевнилися, що українську кухню не сплутаєш із жодною у світі, бо є в неї свої особливі секрети.



Домашнє завдання
1) опрацювати у підручнику с. 185.
2) виконати впр.421 або
складіть невеличке висловлювання (5-6 речень), використовуючи порядкові і кількісні числівники, на тему «Веселі варенички».




30 березня 
Доброго ранку, дорогі мої шестикласники.!
      Ось і закінчилися весняні канікули. Ви добре відпочили, а тепер пора і до навчання приступати. Дуже шкода, що знову наші зустрічі дистанційні. Я дуже сумую за вами, за нашим спілкуванням. Але нічого, будемо спілкуватися  і вчитися на відстані!
 Прохання надсилити роботи !!!!!!!!
Увага! Моя підгрупа надсилає виконані класні і домашні завдання на мою електронну пошту kondratukgalina2016@gmail.com . Друга підгрупа на  ВАЙБЕР Олені  Аркадіїївні – 0663681372.
Розгортаємо зошити і записуємо
Тридцяте  березня
Класна робота.
Узгодження числівників з іменниками.
Пригадаємо, вивчене на попередніх уроках . Спробуйте для себе дати відповіді на запитання усно. Хто забув, може підглянути у підручник.
 -  Що таке числівник? (с. 184.)
 -  На які розряди поділяються числівники? (стор.185 )
- На які розряди поділяються кількісні числівники? (стор.186 )
 - Як числівники поділяються за будовою? (стор.186 )
   ЗАВДАННЯ 1.
Запишіть розряди поданих числівників за зразком
Дві третіх- кількісний, дробовий, складений
Двоє -
Другий -
Два -
Двадцятий –
Сорок один -
  Сьогодні ми навчимося узгоджувати числівники з іменниками. Натисніть на посилання і перегляньте відеоурок.
Встаньте і зробіть фізкультхвилинку на 2-3 хв.
Для кращого засвоєння перечитайте правила на с. 186 про збірні числівники. Підглядаючи у це правило, виконайте
Вправа 424.
 На стор. 188 зверху прочитайте правило і виконайте
Вправа  426
 Стомилися. А тепер зробіть перерву хвилин на 20. І  приступайте до інших уроків

VI.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ виконати до ЧЕТВЕРГА.
Опрацюйте правила на с. 191, виконайте вправу 433 або 434

Якщо маєте бажання передивіться це відео





2 квітня
Друге квітня
Класна робота
Відмінювання числівників
 Уважно перечитайте правила і  постарайтеся запам’ятати  їх
         Кількісні числівники мають розгалужену систему відмінювання, яку можна представити у вигляді кількох типів.
І тип: числівник один відмінюється за відмінками й числами, а в однині ще й за родами. Приклад такого відмінювання є у вашому підручнику на ст. 189
ІІ тип: числівники два (має родове розрізнення у називному та знахідному відмінках) , три, чотири відмінюються за такою схемою: .Приклад такого відмінювання є у вашому підручнику на ст. 190.
ІІІ тип: числівники від п’яти до двадцяти, тридцять, шістдесят, сімдесят, вісімдесят та неозначено-кількісні багато, небагато, кілька, декілька відмінюються наступним чином:
 Завдання 1. З підручника  с. 192 , вправа 436 перепишіть  відмінювання числівника шістдесят.
Варто запам’ятати! У складених числівниках на позначення десятків (п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят) відмінюється лише друга частина (п’ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти). Також можуть використовуватися паралельні форми (семи – сімох, шістдесяти - шістдесятьох).
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО
ІV тип: числівники сорок, дев’яносто, сто в усіх відмінках, крім називного і знахідного, мають закінчення -а.
Завдання 2. Провідміняйте словосполучення
Сорок копійок, сто гривень
V тип: відмінювання числівників назв сотень.
Варто запам’ятати! У складних числівниках на позначення сотень змінюються обидві складові частини.
Завдання 3. З підручника  с. 192 , вправа 436 перепишіть  відмінювання числівників двісті, сімсот, дев’ятсот і виділіть закінчення

ВТОМИЛИСЯ ?  Рухаємося!!!!!
VI тип: числівники тисяча, нуль, мільйон, мільярд відмінюються як іменники відповідної відміни та групи:
-         тисяча як іменник першої відміни мішаної групи;
-         мільйон, мільярд як іменники другої відміни твердої групи;
-         нуль як іменники  м’якої групи.
Завдання 4 Провідміняйте словосполучення
-         тисяча дітей
-         мільйон  троянд
-         нуль
VII тип: у складених кількісних числівниках відмінюється кожна складова частина\. Перепишіть у зошит
  Р.  восьмисот тридцяти (тридцятьох) двох
  Д. восьмистам тридцяти (тридцятьом) двом
  З. як Н.  або З.
  О. восьмистами  тридцятьма (тридцятьома)   двома
  М.   на восьмистах  тридцяти  (тридцятьох) двох


Домашня робота
Провідміняйте словосполучення за верхнім зразком.
Тисяча сорок п’ять людей
Сімсот шістдесят одна  дівчина
Чотириста сімнадцять літаків




3 квітня
Добрий день, любі шестикласники!
Щиро дякую всім, хто надіслав виконані роботи.
На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо вивчати числівник
 Записуємо
Третє квітня
Класна робота
Відмінювання  дробових, неозначено-кількісних
 числівників.
 Натисніть на посилання і уважно передивіться відеоурок.
 ЗАВДАННЯ 1. Вправа 445
ЗАВДАННЯ 2  Тестові завдання.
Перейдіть за посиланням. Унизу сторінки є рамочка ПОЧАТИ. Натисніть і виконуйте тести. Результат сфотографуйте і відішліть мені.  У  зошиті запишіть результат.

Справилися? Молодці!
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Повторити параграф 38(с.189-194), вивчити правило на с.195
У зошиті провідміняйте словосполучення
Дві третіх будинку
П’ять цілих і три десяті кілограма
півтора кілометра
кілька учнів




6 квітня
Доброго ранку всім тим, хто долучився до дистанційного спілкування!
Рада  нашій зустрічі, хоч з нетерпінням чекаю того часу, коли всіх вас побачу в стінах рідної школи!
 А ми продовжуємо вивчати числівник. Перевіривши ваші роботи, я побачила що тема відмінювання числівників дається важкувато. Тому ми ще сьогодні попрацюємо над цим.
 У ЗОШИТАХ ЗАПИСУЄМО
Шосте квітня
Класна робота
Відмінювання числівників.

Сьогоднішній урок проведе вчителька Світлана Іванівна з  міста Кропивницького.  Пані Світлана в доступній, цікавій і веселій формі пояснить новий матеріал. Подивіться – не пошкодуєте. Але будьте дуже уважними. У зошиті запишіть ті завдання, які вам сподобалися, і обов’язково виконайте тестові завдання. Потім перевірте  їх самостійно і оцініть себе..  Виконані завдання надішліть мені на пошту або Олені Аркдіївні на вайбер. Надіюсь на вашу чесність !
 Домашнє завдання висвітлено у відео.
Плідної праці!!!!!!!
 Натисніть на посилання – розпочинаємо урок













Українська мова 7 клас
16 березня

У зошиті записуєте сьогоднішню дату, Класна робота

Тема. НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКОВИХ СПОЛУЧЕНЬ ТИПУ: раз у раз, з дня на день.

 

     Цілі уроку: повторити й поглибити знання про прислівник;  навчитися писати прислівникові сполучення з вивченою орфограмою, знаходити й виправляти помилки у правописі прислівникових сполучень; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища;

 

ХІД УРОКУ

 

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ СЕМИКЛАСНИКІВ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ Й ЗАВДАННЯМИ УРОКУ

- Сьогодні ви ознайомитесь із правописом прислівникових сполучень окремо та навчитесь позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил.

 

1.      Творче моделювання мовних одиниць

Ø  Дібрати до слів спільнокореневі прислівники, утворивши їх за допомогою вказаних префіксів. Сформулювати правило написання прислівникових сполучень. Свої висновки зіставити з теоретичним матеріалом підручника.

 

2.     Робота з підручником

Ø Опрацювання теоретичного матеріалу поданого на ст . 194

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Розподільний диктант

Ø  Записати прислівники, розподіливши їх у дві колонки: 1. Разом; 2. Через дефіс.

(Без)відома, (без)перестанку, (без)сумніву, (без)кінця(і)краю, (в)до(світа), (в)затишку, (від)тепер, (від)усюди, (во)віки, (в)решті(решт), вряди(годи), (все)одно, всього(на)всього, (в)три(дорога), (в)цілому, (в)шосте, ген(ген), давним(давно), (де)далі, день(за)днем, день(у)день, десь(то), (до)відома, (до)завтра, (до)ладу, (до)не(схочу), (до)нині, (до)ранку, (з)боку, (з)боку(на)бік, звіку(зроду), (зо)зла, (з)середини.

 

2. Дослідження-зіставлення

Ø  Переписати речення, розкриваючи дужки. З’ясувати розбіжність у написанні однозвучних слів. Назвати частини мови, до яких вони належать.

1) Кімната замкнута (з)середини — читай (з)середини розділу.

2) Видніється (в)далечині — (у)далечині моря.

3) Глянути (в) бік — ударити (в)бік.

4) Попередити (в)останнє — налити води (в)останнє відро.

5) Увести прислівник (у)перше речення — (у)перше почути.

6) Подарувати (на)пам’ять книгу — продекламувати вірш Шевченка (на)пам’ять.

7) (У)середині все тремтіло від щастя — знайти (в)середині альбому потрібне фото.

 

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ

Ø  Розподілити прислівники за написанням: до першого кросворду записати ті, що пишуться разом, до другого — ті, що пишуться окремо. У виділених рядках прочитати у словах, що вказують на особливість їх написання.

По/заду, в/ранці, на/зло, по/двоє, поза/вчора, до/речі, без/краю, з/на/двору, по/малу, на/мить, з/переляку.

 

ІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  Вивчити правила на с. 194., виконати вправу 419.

 




17 березня
Добрий день, дорогі семикласники!
ЗАПИСУЄМО  дату, класна робота, тему уроку.
Тема уроку:  Не і ні з прислівниками
         ЦІЛІ УРОКУ: Поглибити знання  про способи творення прислівників, зокрема про префіксальний; формувати загально пізнавальні вміння правильно писати прислівники з вивченою орфограмою; розвивати творчі вміння зіставляти, моделювати й конструювати  прислівники з частками не і ні; розвивати мовну і мовленнєву культуру.
          У ході опрацювання матеріалу виконайте декілька завдвння, які вам сподобалися.
        
         1.Прочитйте текст і виконайте задання.
        З давніх-давен через село Медвин незмінно пролягає лебединий шлях. Недарма, коли запахне відталою землею і березовим соком, птиці, розколихуючи м’яку сонячну основу, приносять  на святкових крилах вологе, іще з волохатим туманцем, тепло. Іноді лебеді падали недалеко від села на прибутну воду, близько підпускали до себе дітвору і дорослих. Потім птиця, струшуючи живі краплинки, розгонисто піднімалася вгору, а людина, роняючи піт, хилилася в роботі до землі. Проте і їй ще довго-довго ввижались оті перемиті віщуни тепла, що на крилах приносять весну і з нею відгомін неясних надій.
        У таку пору дівчата-підлітки виводили веснянки. А в небі незмінно тягнулись на північ журавлі і лебеді, зрідка гублячи на землю своє притерте в дорозі пір’я.
1.     До якої частини мови належать виділені слова?
2.     Розберіть виділені слова за будовою.
3.     Яким способом вони утворені?
Слово вчителя
        Як ви бачите, всі виділені прислівники містять префікс не. Тобто, прислівник не є виключенням і орфограма «Не з прислівниками» є актуальною і для цієї частини мови. Для того, щоб визначити основні правила написання не з прислівниками проведемо інтерактивну гру «Мозковий штурм»
        Інтерактивна гра «Мозковий штурм»


        1. Згадати основні правила написання не зі словами разом, окремо.
        2. Які випадки написання найлегші, не викликають розмірковувань, в них не допускаються помилки? (не з дієсловами пишеться окремо, якщо слово без не не вживається, то пишеться разом, не з числівниками пишеться окремо). 
3. А які випадки викликають найбільші труднощі, спричиняють до розмірковувань, і здебільшого в них допускаються помилки? (слово немає, не з дієприкметниками, з прикметниками, прислівниками).


Виконуємо вправу 441 на сторінці 203 (усно).
Виконання вправ на закріплення.
1.     Прочитати речення. Виписати виділені слова, дібрати до них синоніми. Пояснити написання не з прислівниками.
Серед скель і долин бачив чистих джерел я немало. (Д.Луценко.) Скоро казку повідати, та нескоро путь верстати. (Н.Забіла.) Самій недовго збитися з путі, та трудно з неї збитись у гурті. (Леся Українка.) Живописець вмілою рукою у годину теплу і ясну переніс на аркуші весну із недавно скреслою рікою. (П.Воронько.) Вечір м’яко й нечутно вимикає опуклу люстру сонця. (Б.Олійник.)
 2.Прочитати речення. Виписати прислівники, які без не не вживаються.
 Стрічалися ми рідко, ненароком. Дзвін був невимовно ласкавий. (П.Воронько.) Щось і вдома, й на роботі справ невперевід. (Т.Майданович.) Незабаром музеї можуть стати музейною рідкістю. (М.Левицький.) Нестерпно до крику, коли ти бездарний. Нестерпніше, тяжче, коли ти з талантом. (І.Драч.) Самохідним комбайном зберем врожай негайно. (Нар.творч.)
 3.Переписати речення, підкреслити в кожному члени речення. Якими членами речення є прислівники? Пояснити написання прислівників з не.
Без солі – не смачно. Без хліба – не ситно. Дурному не скучно й самому.

VІ. Домашнє завдання:
Опрацювати стор. 203, виконати впр.444




30 березня
ДОБРОГО РАНКУ,  ДОРОГІ МОЇ СЕМИКЛАСНИКИ.!
Ось і закінчилися весняні канікули, під час яких ви відпочили, набралися нових сил. Шкода, що наше спілкування буде продовжуватися дистанційно.  Я страшенно сумую за вами,  нашими розмовами.
Щиро дякую всім тим, хто працював дистанційно з 12 по 20 березня. Надіюсь,  ви всі виконували завдання, але не надсилали на перевірку Велике прохання по можливості усім надсилати виконані завдання класної та домашньої роботи,, щоб я змогла побачити ваші труднощі у засвоєнні певної теми.  Нагадую, класні і домашні роботи виконуєте у зошиті, фотографуєте і надсилаєте на мою електронну пошту                    kondratukgalina2016@gmail.com


         РОЗГОРТАЄМО ЗОШИТИ І ЗАПИСУЄМО
Тридцяте березня
Класна робота.
Правопис прислівників. Тренувальні вправи.
На сьогоднішньому уроці ми  повинні пригадати правила написання прислівників, закріпити  на практиці набуті знання
    Прочитайте вірш.
Прислівник є незмінюваний
Завжди у нашій мові,
Ознаку дії іншої ознаки
Він виражає в слові.
Префікси: казна - , хтозна - , будь - ,
Суфікси: - от, - таки, - небудь,
Префікс по – і суфікси:  - єму, - ому, - е, и
через дефіс їх пиши.
Рік у рік, день у день,
Раз у раз, з дня на день,
Час від часу – не спіши,
Слова окремо без дефіса ти пиши.
  Пригадали основні ознаки прислівника? Запам’ятайте ми вивчили 5 орфограм на правопис прислівників:
1. «Правопис прислівників разом »
2. «Дефіс у прислівниках»
3. «Не, ні з прислівниками»
4. «Н, нн у прислівниках»
5. «И, і в кінці прислівників»
 А тепер закріпимо їх.
 Завдання 1 ( письмово).
Перепишіть прислівники, вставляючи, де потрібно, букву н. Підкресліть орфограму «Н, нн у прислівниках»
Сон…о, плин...о, щоден...о, старан...о, безімен...о, віддан...о, відповідальн...о, прихован...о, впевнен...о, багрян...о, шален...о, відмін...о, безперечн...о, радісн...о.

 Завдання 2 ( письмово).
 Перепишіть. Вставте у прислівниках, де потрібно, дефіс. Підкресліть орфограму «Дефіс у прислівниках»
 Ген ген, ледве ледве, вранці рано, давним давно, повік віків, зроду вік;, врешті решт, тишком нишком, геть чисто, більш менш, видимо невидимо, не сьогодні завтра, без кінця краю, з діда прадіда, з давніх давен.

Завдання 3 ( письмово).
Запишіть подані прислівники у дві колонки: разом і окремо.
В(однораз), (ані)телень, (до)пори, (в)слід, (за)раху­нок, (в)ноту, (з)гори, (як)найкраще, (до)пори, (в)затишку, (з)верху,  (до)діла, (з)пере­ляку.

 А тепер «Фізкультхвилинка». Натисніть на посилання і виконайте руханку

 Завдання 4 ( письмово).
 Запишіть прислівники з  не та ні  — разом і окремо. Підкресліть орфограму «Не, ні з прислівниками»
Не/дбало, не/дорого,  не, дешево, не/ довірливо , не/тихо, а шумно, не/розлуч­но, ні/яково, ні/коли, ні/де, ні/защо, ні/туди ні /сюди, ні/так ні/ сяк.

 Завдання 5 ( письмово).
Запишіть прислівники, вставляючи И та І. Підкресліть орфограму «И, і в кінці прислівників»
Трич..., поноч..., по-заяч..., до реч..., верх..., вдвіч..., отутечк..., по- геройськ..., навесн..., вкуп..., трох..., щоноч..., по-молодецьк... .
.
. Завдання 6 ( письмово).
 Переписати, розкриваючи дужки.
( На)дворі було ( по)особливому тихо. ( По)  весняному  небі пропливав надломлений,  мов крижина, на фоні ще (не) згаслого світла ліхтарів, місяць. (Не) охоче  вставало заспане сонце.
 Оцінювання
Кожне виконане вами завдання буде оцінене 2 балами. Усього ви можете набрати 12 б.

Домашня робота.
Повторити всі параграфи з теми «Прислівник»
 Скласти або виписати текст «Весняні квіти», у якому мають бути не менше 6 прислівників. Підкреслити їх.
 Або виконати тести, перейшовши за посиланням http://www.ridnamova.kiev.ua/html_test/2.9.6-test.html
 У  клітинці  вибрати правильну відповідь. Натиснути «Одержати  результат »
Сфотографувати ваш оцінку і переслати мені. Надіюсь на вашу доброчесність.
Дякую за увагу. До зустрічі завтра 31 березня





31 березня
 Доброго ранку, любі друзі!
Розгортаємо зошити і підручники. У зошитах записуємо
Тридцять перше березня
Класна робота
Розбір прислівника як частини мови. Узагальнення вивченого про прислівник.

 Отже, ви зрозуміли, що сьогодні ми продовжуємо вивчати прислівник. Наше завдання - поглибити знання  про цю частину мови,  морфологічні ознаки, синтаксичну роль; навчимося виконувати морфологічний розбір прислівника, поширимо  знання з цієї теми, отримані на попередніх уроках.
Спробуйте усно дати відповіді на запитання.
1. Що таке прислівник?
2. Чим прислівник відрізняється від інших самостійних частин мови?
3. Назвіть морфологічні ознаки прислівника.
4. Яку синтаксичну роль виконує прислівник в реченні?
5. Назвіть розряди прислівників за значенням.
6. Які ступені порівняння мають прислівники?
Якщо відповіли на всі запитання, то ви – МОЛОДЕЦЬ!
ЗАВДАННЯ 1
 А тепер перевірте себе за допомогою тестів, натиснувши на посилання.

Виконавши завдання (12 питань) – результат сфотографуй і відішли мені на пошту.

ЗАВДАННЯ 2
Замініть фразеологічні  вислови синонімічними прислівниками  із довідки  за зразком
Лягати разом із курми —. лягати рано
Шукати по гарячих слідах —...  
Надворі хоч в око стріляй —...
Працює, як сонна муха —...
Дав, як кіт наплакав —....
Мчати, як стріла —...
Довідка: темно, мало, швидко, рано, відразу, повільно.

Завдання 3.
Перепишіть у зошит схему розбору прислівника як частини мови
 Схема розбору  прислівника як частини мови
1. Слово. Частина мови.. На яке питання відповідає
2. Розряд за значенням.
3. Ступінь  порівняння (якщо є).
4. Синтаксична роль.
5. Особливості правопису
Повторив повільніше (М. Ковалевська).
Повільніше присл., повторив (я к?) повільніше — спосіб дії; незм.; прост. ф. вищого ступ. порівн.; обстав., пишемо з м’яким знаком.
 Завдання 4
Записати речення, виконати морфологічний розбір прислівників ( розбір як частини мови)
Птахи дуже страждають взимку від холоду і голоду
         Ось ми і закінчили роботу над прислівником.
Стомилися ? А тепер відпочиньте. Пізніше – приступайте до виконання домашнього завдання.

VІ. Домашнє завдання:. З  поданого тексту виписати речення з прислівниками і розібрати 6 прислівників як частину мови
Молода весна
    Блакитними очима дивиться мені в очі весна.
   Вона ще молода, усміхається святково й чисто, в її ледь чутному диханні - збудлива таємниця свіжості, краси природи, що завжди відроджується й відроджується.
   Ще не так давно бігла по дніпровських кручах рудою лисицею осінь, бігла барвисто, холодним повівом несло від її прудкого, безповоротного бігу. Так недавно дихало в її думки студеним пахом зів'ялого листя, а вже сьогодні - лагідне, шовковисте повітря весни купає мої очі, вся земля ніби випромінює благодатну снагу, що помагає рости не тільки траві, квітам, деревам, а й мріям людським.
   Стоять верби, опушені зелененьким листям, і, здається, чують сплески журавлиних сурем у піднебессі, легенький, бентежний передзвін, прозорий, кришталевий.
   Протягом усієї минулої зими я відчував: щось має статись у цьому світі, щось неминуче станеться. І тепер, коли прийшла весна, коли війнула тобі в груди тлумовиськом перших своїх, тонких, таких пам'ятних запахів, коли в мене все помолоділо, мов вербове пагіння над дніпровською водою, тоя добре знаю: очікуване прийшло, наче народжене силою мого бажання, і наймення йому - синя та золота весна на дніпровських кручах. 




1 квітня

ДОБРОГО РАНКУ, ШАНОВНІ СЕМИКЛАСНИКИ!
Дякую тим учням, хто надіслав мені виконані класні і домашні роботи. Мені дуже приємно, що ви навчилися працювати самостійно.   Нагадую, виконуєте і класні, і домашні завдання. Прохання – читайте мій аналіз і намагайтеся виправити помилки.
                  У зошитах записуємо
Перше квітня
Класна робота
Прийменник як службова частина мови. 
Я така частина мови,
Що належить до службових.
Поруч я з іменником.
Звуть мене … /прийменником/

Отже,  тема нашого уроку «Прийменник як службова частина мови».
-           Які ж завдання ми повинні вирішити сьогодні?
·          з’ясувати, яка частина мови називається прийменником;
·          вчитися знаходити його в реченні, відрізняти від інших службових частин мови;
·          правильно поєднувати з іншими словам

 Прочитайте казку
Морфологічна  казка
На безмежних просторах планети Українська Мова процвітала велика й багата країна Морфологія. Складалася вона з  князівств. Багаті й знатні об’єдналися у Самостійні Частини Мови. Кожне князівство займалося своїми справами. Іменник об’єднував усі живі і неживі предмети і називав їх. Прикметник вказував на їх ознаки. Числівник міг швидко й чітко перелічити все населення країни. Дієслова захоплювали всіх своєю працелюбністю, енергійно і з готовністю завжди виконували будь-яку справу. А якщо хтось втомлювався, Займенник його заміняв, а тому що він був дуже тактовний, то не називав тих, кому була потрібна допомога. Прислівник же завжди контролював, хто як працює: гарно чи погано, хто вийшов працювати ввечері, а хто вранці. Вирувало життя у князівствах.
Скромні й сором'язливі теж об'єднались у групу - Службові Частини Мови. Вони допомагали Самостійним. І тільки Вигук не захотів пристати до жодної з груп, аби не втратити своєї волі.
Отже, ми пригадали, що частини мови поділяються на самостійні та  службові та вигук.
 Завдання 1. Перепишіть зміст таблички у зошит.
Сприйняття й засвоєння нового матеріалу.
 Завдання 2. Мовне дослідження.
 Прочитайте речення, скажіть, чого йому бракує? Відновіть речення, визначте функцію слів, які ви вставили.
                     . Весна зіткала вчора гобелен ___ лузі    __ трав, __ квітів, __ верболозів.
Як називаються слова, що ви їх вставили? Яку функцію вони виконують? Запишіть відновлене речення.
. Пояснення вчителя.
Прийменник незмінна службова частина мови, яка виражає залежність одного повнозначного слова від іншого у словосполученні. Найчастіше прийменники вживаються разом із іменниками, можуть також вживатися із займенниками та числівниками.
Прийменники самі членами речення не виступають, а підкреслюються разом із тим членом, з яким пов'язаний за змістом.
Завдання 3 . Запишіть речення і  підкресліть  члени речення у записаному реченні.
Весна зіткала вчора гобелен у  лузі   з трав, із квітів, з верболозів.

Перегляньте відео

Робота з підручником
Ознайомтеся із теоретичним матеріалом на стор. 209
4. Завдання 3. Вправа 455. Переписати і підкреслити прийменники.
.    

 Домашнє завдання.
Опрацювати с.208-209.
Виконати  вправу 459, попередньо прочитавши словникову статтю   у вправі 460





6 квітня
Доброго ранку всім тим, хто долучився до дистанційного спілкування!
Рада  нашій зустрічі, хоч з нетерпінням чекаю того часу, коли всіх вас побачу в стінах рідної школи!
Сьогодні ми продовжуємо вивчати прийменник.
Шосте квітня
Класна робота
Види прийменників за будовою
 І проведе наш  сьогоднішній  урок чарівна вчителька –  пані Оксана зі Львова. Я  надіюся, що ви будете хорошими  слухачами і добре засвоїте тему. Ваше завдання: уважно слухати, переписати у зошит таблицю «Види прийменників за будовою», яку ви побачите на екрані. АЛЕ У ТАБЛИЦІ Є ОДНА ПОМИЛКА, і, ваше завдання - знайти помилку і обвести її кружечком.
 Натисніть на посилання і прослухайте урок.
               Я   сподіваюся, що  урок і  вчителька  вам сподобалися.
Домашнє завдання, якщо ви уважно слухали, пані Оксана повідомила..
НАГАДУЮ ЩЕ РАЗ :
Опрацювати с.212-214, виконати вправу 468
 ДО ВІВТОРКА!!!!!!





7 квітня
 І знову я до Вас у ранковий час  !
Записуємо дату і тему уроку
Сьоме квітня
Класна робота
Розряди прислівників за  походженням.
 Завдання 1. Випишіть із тексту всі  прийменники.
                                              Свято Благовіщення
 Сьомого  квітня православні відзначають одне із найважливіших християнських свят – Благовіщення Пресвятої Богородиці. У наших предків вважалося, що на Благовіщення в будинку обов'язково має бути чисто. Це приверне в будинок благо та щастя.. Погодні прикмети на Благовіщення дозволяли визначити, чи варто чекати рясного врожаю і яка погода буде на Великдень. Наші предки вірили, що вітер або дощ на Благовіщення обіцяють рясні врожаї пшениці, жита та інших зернових. На Благовіщення Гроза, як вважалося, обіцяє швидке і спекотне літо.. У цей день заборонені фізична праця, робота, прання, шиття і прибирання. Зрозуміло,  Благовіщення не можна грішити: лихословити, сваритися, ображати людей або тварин, думати про погане і бажати комусь зла. У давні часи дівчата на Благовіщення не заплітали коси і не робили зачісок.  
А зараз запрошую на цікавий урок  з  Наталією Борисенко, де пригадаєте попередні знання про прислівник як частину мови, повторите розряди числівників за будовою і познайомитеся з розрядами числівників за походженням. Спробуйте виконувати завдання, запропоновані пані Наталею.
Перейдіть за посиланням.
  Надіюсь, матеріал був зрозумілим і цікавам.
Домашнє завдання. Сторінки 214-216 підручника. Виконати вправу 481.








Українська література 7 клас
12 березня
Тема: Урок позакласного читання. Ліна Костенко – королева української поезії.
Ваше завдання: переглянути презентації,  виписати у зошит 12 крилатих висловів Ліни Костенко.
Вивчити напам’ять  поезію Ліни Костенко, яка припала вам до душі.
<iframe src="https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vQhnoSyp9PBRBEPunEzF166UHUVpS5QVPXRR9gR1Lr_ehgW8dpHhvDI9Z76XuAw6gTzz-WUa2JkT0FT/embed?start=false&loop=false&delayms=3000" frameborder="0" width="960" height="749" allowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" webkitallowfullscreen="true"></iframe>







17 березня

Тема : Марина Павленко  Коротко про письменницю.  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
Епіграф:
 Слова французького письменника Екзюпері про те, що всі ми родом із дитинства, хотілося б перефразувати ще й так: “Усі ми родом з дитинства і — з казки”. А потім доповнити: з казки ми всі не тільки родом, а й, усупереч усіляким негараздам та метушні, казки ми ніколи так і не полишаємо.
                                                     Марина Павленко


-         Чи згодні ви зі словами  Марини Павленко?
-         Чому казки ми так ніколи і не полишаємо?
 Новий етап в творчості Марини Павленко знаменувався появою книги «Русалонька із 7-В,  або Прокляття роду Кулаківських», яка стала лауреатом конкурсу «Коронація слова». У 2005 році видавництва «Теза», «Соняшник» надрукували цей справжній бестселер для підлітків.
Авторка назвала свій твір сучасною казкою про неймовірні пригоди семикласниці Софійки, яка вміло веде детективне розслідування.
   Успіх книги написати нову книгу — «Русалонька із 7-В та Загублений у часі». Ця книга здобула нагороду конкурсу «Дитячий портал».
   У наступній книзі Марини Павленко «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу» перебіг подій був більш драматичним для Софійки. Їй довелося вступити в жорстоку боротьбу з новою однокласницею — Росавою Підлісною.
У нових виданнях, присвячених Софійці, Марина Павленко продовжила розповідь про детективне розслідування зниклих з музею картин («Русалонька із 7-В в тенетах лабіринту»); про вивчення таємниць сімейного родоводу, кохання і непрості взаємини з однолітками («Русалонька із 7-В плюс дуже морська стихія»).
Дивовижно, але все, що необхідно для гарного детективу (переслідування, ризик, змови, неочікувані ходи, загадкові обставини), для фентезі (магія: зелена, жовта, червона, словесна, імітативна, часова; чарівні предмети, фантастичні істоти, обряди, ритуали і замовляння), для любовного роману (кохання, перші побачення, «коли поряд просто приємно йти… і сміятися…», любовні трикутники, змови і інтриги, сукні, дієти і, навіть, чарівні черевички), – все є у творах для підлітків Марини Павленко.
V. Літературне дослідження
Повість-казка є одним з досить цікавих жанрів дитячої літератури, розрахованих на дітей старшого віку (9-15 років). Повість-казка на прикладі вигаданих ситуацій пропонує  розбиратися в стосунках людей, вчитися відрізняти погане від хорошого, оцінювати вчинки персонажів. Повість-казка створює вигадані світи, але при цьому дає можливість дитині знайомитися зі світом реальним, його правилами та особливостями. В даному випадку поєднання реалістичності і казковості проявляється на кожному рівні – композиційному, сюжетному, стилістичному.
Сюжети повісті-казки найчастіше розвиваються в двох вимірах – реальному і фантастичному. Але фантастичний світ завжди дає можливість  почерпнути якусь інформацію про реальний – або обидва виміри протиставляються і це дозволяє звернути увагу дитини на ті або інші особливості, або ж вигаданий світ живе за законами реального, але просто з деякими своїми особливостями, які в загальному не принципові і припускають виховання в дитини здібностей до адаптації в соціумі та світі.
 Перегляньте  презентацію .


Перегляньте буктрейлери
 Домашнє завдання . прочитати с.212-224., виконати завдання 11  на ст.224.





31 березня

            Я  просила Вас прочитати на канікулах художню книжку і переслати фотографію з книжкою. Однак тільки троє учнів виконали моє прохання, за що їм щиро дякую.
                   Надіюся, що «Русалоньку........» прочитали  всі.
 На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над твором.
     У зошиті записуємо
                                          Тридцять перше березня
                                              Класна робота
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

          Зараз ви переглянете відеоурок. Під час перегляду відеоуроку зробіть записи у зошиті, на які вкаже вчителька-ведуча.

Натисніть на посилання і перегляньте відеоурок.



          Домашнє завдання
Підручник с.241-242,  питання 1-10 письмово у зошиті або написати фанфік ( пояснення на останньому слайді відеоуроку)





2 квітня

 Добрий день, дорогі мої друзі.
Сьогодні продовжимо розмову над твором
Марини Павленко. «Русалонька із 7-в, або Прокляття роду Кулаківських»
 ЗАПИСУЄМО
Друге квітня
Класна робота
   А спочатку, щоб відчути атмосферу казки, переглянемо презентацію

 Пригадали, а тепер перевіримо  себе, пройшовши тестування за посиланням.


Перед вами відкриється сторінка «На урок». Натисніть на квадрат ТЕСТУВАННЯ.  Далі введіть своє прізвище  та ім’я – і проходьте тестування. Вам сподобається! Результат сфотографуйте і перешліть мені.
  Завдання 1. У  зошиті  запишіть
 Тестування
І вашу оцінку                                      _____________       балів
Записуємо тему уроку

Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

Перечитайте текст
       У душі кожної людини завжди живуть дві несумісні речі — добро і зло. Хто з них переможе, такою і буде людина. Дуже важливо, щоб душі більшості з нас були чистими, щедрими, щоб зло не мало змоги оселитися там і перемогти. Інакше наша планета перетвориться на розсадник злої сили, здатної загубити увесь всесвіт.                                   
      Коли людина дорослішає, вона зустрічається віч-на-віч з несправедливістю, заздрістю, злістю. Спочатку вона розгублюється, бо її вчили змалечку, що підступність та підлість завжди будуть покарані, що злість тільки знищує душу людини, що заздрість взагалі погана риса. І що ж тоді залишається робити цій людині, яка уперше зіткнулася зі злом? Отоді вона вже повинна сама вирішити, чи їй пристати до сил зла, чи залишитися вірною принципам добра, яким вчили її ще змалечку.
       Щоб змінити світ, щоб нарешті добро перемогло зло, потрібно змінити спочатку свій світогляд, світогляд своїх близьких, друзів — навчитися робити добро. Якщо кожен з нас стане добрим "чарівником", навчить цьому тих, кого любить, то тоді неодмінно добро буде переможцем у нелегкій боротьбі, яка ведеться з початку створення світу. Отже, вчімося добру, вчімося його робити для інших людей і чекатимемо, коли воно запанує на Землі як повноправний її володар.
     У цьому нам сьогодні допоможе розібратися повість-казка М. Павленко «Русалонька…»
      А ЗАРАЗ ВІДПОЧИНЕМО
            https://www.youtube.com/watch?v=qEO6sV2RcEA              
     Завдання 2. Запишіть риси характеру до кожного персонажа:
 Софійка -
Сашко -
Вадим
    Поміркйте над запитаннями:
-  До якого головного героя можна звернутися із закликом: «Ти знаєш, що ти людина?»
- Який гріх став поштовхом для сімейного прокляття Кулаківських?
- Чи справді можливе таке прокляття, чи можна пояснити такі події чимось іншим?
- Яку роль відіграли коралі в цій історії?
- Як, на вашу думку, впливає характер людини на майбутнє нащадків?
- Як ви можете пояснити слово «людина»?
- Якими характерними якостями повинна бути наділена справжня Людина?
 Завдання 3
- Закінчіть фразу: «Я знаю, що я Людина, тому що…»
 Домашнє завдання
.   Написати твір – мініатюру на тему «Якби  я міг змінити хід історії…» або  «Добро та зло в сучасному світі»





7 квітняДоброго ранку, мої хороші !
 Продовжуємо працювати над твором М. Павленко  «Русалонька із 7-В…» . Надіюсь, що усі прочитали нарешті.
Сьоме квітня
Класна робота
Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.
Роль у творі художніх засобів

        Завдання1. Інтерактивна вправа « Дружня порада».
Дайте у зошиті   дружню пораду   від імені головної героїні повісті Софійки
своєму товаришеві і мені, твоїй вчительці.
 НАПРИКЛАД, Допомагай  ближньому своєму.

3авдання 2. Запишіть у зошити визначення
Символ – це умовний знак, який опосередковано виражає сутність певного явища. Певний образ стає символом, якщо він часто повторюється для означення того самого явища.
Наприклад, калина – символ України.
Завдання 3. Доповніть речення
 Намисто- символ ……….
 Шафа – символ…………
 Завдання 3
  Творча робота. Складіть сенкан «Намисто»,
   Виписати у зошит приклади художніх засобів

V. Домашнє завдання.    Виписати у зошит приклади художніх засобів із твору: епітети, метафори, фразеологізми, сленг.
Або виконати тестові завдання, перейшовши за посиланням. Щоб виконати тести треба вписати своє прізвище та ім’я. Результат сфотографувати і надіслати.



























Коментарі

Популярні публікації