Методична скарбничка
Українська література 6 клас
Українська мова 6 клас
Орієнтовне календарно-тематичне
планування
навчання української мови в 6
класі[1]
(122 год, 3,5 год
на тиждень, РМ – 23 год)
І
СЕМЕСТР
№
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть
год
|
Дата
|
Примітки
|
1
|
Вступ. Краса і багатство української мови
|
1
|
|
|
2
|
РМ №1. Повторення вивченого про мовлення. Види
мовленнєвої діяльності. Загальне уявлення про ситуацію спілкування. Складання
діалогів відповідно до запропонованої теми
|
1
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ
ТА ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО (7 год)
|
||||
3
|
Словосполучення.
Речення. Головні і другорядні члени речення. Однорідні члени речення.
|
1
|
|
|
4
|
Просте
і складне речення. Розділові знаки між частинами складного речення
|
1
|
|
|
5
|
Звертання.
Вставні слова і сполучення слів
|
1
|
|
|
6,7
|
Пряма
мова. Розділові знаки при прямій мові.
Діалог.
Розділові знаки при діалозі
|
2
|
|
|
8
|
Тематична
самостійна робота (тренувальне тестування)
|
1
|
|
|
9
|
Текст,
його тема, головна думка. Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка.
Типи і стилі мовлення. Мікротема, темничне речення
|
1
|
|
|
10
|
РМ № 2. Докладний усний переказ тексту художнього
стилю
|
1
|
|
|
11
|
РМ № 3. Офіційно-діловий стиль. Ділові папери. Оголошення
|
1
|
|
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ.
Фразеологія (12 год)
|
||||
12
|
Групи слів за їх походженням: власне українські й
запозичені (іншомовного походження) слова.
|
1
|
|
|
13
|
РМ № 4. Особливості опису приміщення. Усний переказ художнього
тексту розповідного характеру з
елементами опису приміщення
|
1
|
|
|
14,
15
|
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й
історизми), неологізми
|
2
|
|
|
16
|
РМ №5. Письмовий переказ розповідного тексту з елементами
опису приміщення
|
1
|
|
|
17
|
Групи слів за вживанням: загальновживані
і стилістично забарвлені слова
|
1
|
|
|
18
|
Діалектні, професійні слова і терміни
|
1
|
|
|
19
|
РМ № 6. Письмовий твір-опис приміщення на основі особистих
вражень у художньому стилі
|
1
|
|
|
20
|
Просторічні слова
|
1
|
|
|
21
|
Офіційно-ділова лексика
|
1
|
|
|
22
|
РМ № 7. Ділові папери. Складання плану роботи
|
1
|
|
|
23,24
|
Фразеологізми.
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із
фразеологічним словником
|
2
|
|
|
25
|
Джерела
українських фразеологізмів. Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як
різновиди фразеологізмів.
|
1
|
|
|
26
|
Фразеологізми
в ролі членів речення. Складання діалогів
|
1
|
|
|
27
|
Тематична контрольна робота № 1. Лексикологія.
Фразеологія. Контрольне читання
мовчки
|
1
|
|
|
СЛОВОТВІР.
ОРФОГРАФІЯ (11 год)
|
||||
28
|
Змінювання
і творення слів. Твірне слово - база для утворення іншого слова
|
1
|
|
|
29,
30
|
Основні
способи словотворення: префіксальний, суфіксальний,префіксально-суфіксальний,
безафіксний, складання основ (або слів), перехід слів з однієї частини мови в
іншу
|
2
|
|
|
31
|
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.
Словотвірний словник
|
1
|
|
|
32
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників з
суфіксом –ин (а) від прикметників
|
1
|
|
|
33
|
Зміни приголосних при творенні слів: прикметників із
буквосполученням –чн- (-шн-)
|
1
|
|
|
34
|
РМ № 8. Письмовий переказ тексту художнього стилю з елементами
опису приміщення
|
1
|
|
|
35
|
Зміни
приголосних при творенні слів: відносних прикметників з суфіксами –ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників з
суфіксами –ств (о), -зтв (о), -цтв (о)
|
1
|
|
|
36
|
Складні
слова. Сполучні о, е в складних словах. Творення складноскорочених слів
|
1
|
|
|
37,
38
|
Правопис складних слів разом і через дефіс,
написання слів з пів-; правопис
складноскорочених слів
|
2
|
|
|
39,
40
|
РМ № 9-10. Контрольний переказ
|
2
|
|
|
41
|
Тематична контрольна робота № 2. Словотвір. Орфографія
|
1
|
|
|
МОРФОЛОГІЯ.
ОРФОГРАФІЯ
|
||||
Іменник
(20 год)
|
||||
42
|
Загальна характеристика частин мови. Іменник як частина мови: загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1
|
|
|
43
|
Іменники – назви істот і неістот (повторення). Іменники
загальні і власні. Велика буква і лапки у власних назвах
|
1
|
|
|
44
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.
|
1
|
|
|
45
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми
тільки однини або тільки множини
|
1
|
|
|
46
|
Відмінки іменників, їх значення. Поділ іменників на
відміни.
|
1
|
|
|
47
|
Відмінювання іменників І відміни
|
1
|
|
|
48-50
|
Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості
відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях
іменників чоловічого роду другої відміни
|
3
|
|
|
51
|
Контрольний диктант №1
|
1
|
|
|
52
|
Відмінювання іменників ІІІ відміни
|
1
|
|
|
53
|
Відмінювання іменників IV відміни
|
1
|
|
|
54
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників
|
1
|
|
|
55
|
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини
|
1
|
|
|
56
|
Не з
іменниками
|
1
|
|
|
ІІ
СЕМЕСТР
№
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть
год
|
Дата
|
Примітки
|
57,
58
|
Особливості
творення іменників. Букви е, и, і в
суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн (я), -ення (-я), -н (я), -инн (я), -ив
(о), -ев (о)
|
2
|
|
|
59
60
|
Написання і відмінювання чоловічих і жіночих імен по
батькові
|
2
|
|
|
61
|
Тематична контрольна робота № 3. Іменник
|
1
|
|
|
Прикметник
(18 год)
|
||||
62
|
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль
|
1
|
|
|
63
64
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні,
присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу
|
2
|
|
|
65,
66
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення
|
2
|
|
|
67
|
РМ № 11. Особливості будови опису природи. Усний вибірковий
переказ розповідного тексту, що містить опис природи
|
1
|
|
|
68
|
Повні й короткі форми прикметників
|
1
|
|
|
69
|
РМ № 12. Усний докладний переказ тексту розповідного характеру
з елементами опису природи.
|
1
|
|
|
70,
71
|
Прикметники твердої і м’якої груп. Відмінювання
прикметників
|
2
|
|
|
72
|
Творення прикметників.
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-,
-есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-
|
1
|
|
|
73
|
Букви е, о, и у прикметникових суфіксах –ев-
(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн-
|
1
|
|
|
74
|
РМ № 13. Письмовий твір-опис природи за картиною
|
1
|
|
|
75
|
Перехід прикметників в
іменники
|
1
|
|
|
76
, 77
|
Написання не з прикметниками
|
2
|
|
|
78
|
Написання –н- і –нн- у прикметниках
|
1
|
|
|
79,
80
|
Написання складних прикметників
разом і через дефіс
|
2
|
|
|
81
|
РМ № 14. Письмовий переказ розповідного тексту з елементами
опису природи
|
1
|
|
|
82
|
Написання
прізвищ прикметникової форми
|
1
|
|
|
83
|
Тематична контрольна робота № 4. Прикметник
|
1
|
|
|
84
|
РМ № 15. Особливості будови роздуму. Усний докладний переказ
тексту, що містить роздум
|
1
|
|
|
Числівник
(10 год)
|
||||
85
|
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль
|
1
|
|
|
86,
87
|
Числівники кількісні (на означення цілих чисел,
дробові, збірні) і порядкові. Числівники прості, складні і складені.
Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових
числівників з -тисячний
|
2
|
|
|
88
|
РМ № 16. Замітка в газету типу роздуму про вчинки людей
|
1
|
|
|
89-92
|
Відмінювання кількісних числівників
Контрольне
аудіювання
|
4
|
|
|
93,
94
|
РМ № 17-18. Контрольний
твір
|
2
|
|
|
95,
96
|
Відмінювання порядкових числівників
|
2
|
|
|
97
|
Тематична контрольна робота № 5. Числівник
|
1
|
|
|
98
|
РМ № 19. Усний твір-роздум про вчинок людини
|
1
|
|
|
Займенник
(12 год)
|
||||
99
|
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
1
|
|
|
100
|
Розряди займенників за значенням
|
1
|
|
|
101,
102
|
Особові займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах
особових займенників. Зворотний
займенник, його відмінювання
|
2
|
|
|
103
|
РМ № 20 Письмовий твір-оповідання за жанровою
картиною
|
1
|
|
|
104,
105
|
Питальні й відносні займенники, їх відмінювання
|
2
|
|
|
106-107
|
Заперечні й неозначені займенники, їх правопис і відмінювання
|
2
|
|
|
108,
109
|
РМ № 21-22.
Контрольний переказ
|
2
|
|
|
110,111
|
Присвійні займенники, їх
відмінювання
|
2
|
|
|
112
|
РМ № 23. Повідомлення
на лінгвістичну тему
|
1
|
|
|
113,114
|
Вказівні й означальні займенники, їх відмінювання. Приставний н
у формах вказівних займенників
|
2
|
|
|
115
|
Тематична контрольна робота № 6. Займенник.
Контрольне
аудіювання
|
1
|
|
|
Повторення
в кінці року (6 год)
|
||||
116,117
|
Лексикологія
|
2
|
|
|
118,119
|
Словотвір і орфографія
|
2
|
|
|
120
|
Контрольний диктант № 2
|
1
|
|
|
121,122
|
Морфологія й орфографія
|
2
|
|
|
Фронтальні
види контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ
семестр
|
Перевірка мовної теми*
|
2
|
4
|
Письмо:
переказ
|
1
|
1
|
твір
|
-
|
1
|
Правопис:
диктант
|
1
|
1
|
Аудіювання
|
-
|
1
|
Читання
мовчки
|
1
|
-
|
[1] Увідповіднено з
підручником: О.П. Глазова. Українська мова. Підручник для 6
класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта»,
2014.
Коментарі
Дописати коментар